2e impressie Thailand - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Louis Strooij - WaarBenJij.nu 2e impressie Thailand - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Louis Strooij - WaarBenJij.nu

2e impressie Thailand

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

26 Oktober 2017 | Nederland, Maarssen

Het is nu donderdag 26 oktober, de dag die in het teken staat van de crematie van de vorig jaar overleden koning.
Heel Thailand is in diepe rouw gedompeld en zit aan de TV gekluisterd.
Winkels zijn bijna allemaal dicht, het openbare leven ligt nagenoeg stil.
De Thai gaan gekleed in het zwart en wij hebben, uit respect, onze outfit daar ook op aangepast.
Alcohol is vandaag taboe, de TV staat de hele dag aan, zo ook bij ons nu wij weer terug zijn in het hotel, nadat wij met 'n groepje van 3 stellen de oude stad hebben bekeken. En dan heb ik het over Chiang Mai, waar wij nu verblijven.
Deze stad ligt zo'n 700 km ten noorden van Bangkok.
De andere mensen uit ons gezelschap (14 personen) hadden vandaag een excursie naar een natuurgebied met veel wandelen en klimmen, waar wij maar van af hebben gezien.
Heerlijk even een dagje rustig aan doen.
Morgen gaan wij met een groep van 11 naar het olifantenreservaat.
Nu besef ik dat ik een paar dagen heb overgeslagen, maar er is ook zo veel gebeurd, we hebben ook zoveel gedaan en gezien, dus thuis probeer ik alles wel in een chronologische volgorde te plaatsen op grond van de foto's die wij maken.
Gisteren ook weer een prima dag gehad, vertrokken om 07.00 uur uit Tak waar wij 1 nacht hebben verbleven.
Onze eerste stop was bij het olifantenhospitaal, waar getraumatiseerde olifanten worden opgevangen en waar wij olifanten hebben gezien met ledematen die door bommen zijn afgerukt.
Deze dieren werden hier verpleegd en daar waren protheses voor gemaakt.
Na een heerlijke lunch aan het water zijn wij met bijna de voltallige groep op de fiets gestapt om, onder leiding van lokale gidsen, een tocht te maken van ongeveer 27 km door een gebied met rijstvelden en landelijk gelegen dorpjes. Na deze tocht werden wij met leuke open taxi's gebracht naar ons hotel, wat wij nog niet gezien hadden, maar waar onze koffers vast klaar stonden op de kamer.
We hadden net 'n half uurtje tijd om op te frissen en om te kleden, waarna we weer gingen eten en genieten van een Thaise show.
Een bijna openlucht restaurant wwr wij op kussens op de grond moesten zitten, maar gelukkig was er wel rekening gehouden met westerlingen, want wij konden onze benen wel goed kwijt.
Het is nu 18.15 uur, ik ga voorlopig even stoppen en om 19.00 uur gaan wij weer met 'n groepje kijken of we toch nog ergens kunnen dineren.
Zo niet, dan maar eten in het hotel.
Om 19.30 begint de daadwerkelijke crematie van de koning, die ook live wordt uitgezonden.
Nogmaals, 'n bijzondere dag en wij zijn bevoorrecht dat wij nu in Thailand zijn, en dit alles van nabij kunnen meemaken.
Thailand, het land van de glimlach ......!!
Tot 'n volgende keer.

Dear friends,
we see a lot, we do a lot, but it is to much to translate this all in English.
When we come home I will try to translate all the things and all the memories from this fantastic trip.
Love you all